دکتر مریم شهسواری | جوانسازی دست ها با تزریق ژل
جوانسازی دست ها با تزریق ژل

جوانسازی دست ها با تزریق ژل

جوانسازی دست ها با تزریق ژل

جوانسازی دست ها با تزریق ژل چگونه است؟ دست‌ها نسبت به سایر نواحی بدن، آسیب‌پذیری بیشتری داشته و اغلب محافظت کمتری در برابر محیط دارند. خشکی پوست، کاهش آب میان‌بافتی، آسیب به لایه محافظ پوست، ناهمواری‌های سطح پوست، رگ‌های قابل مشاهده، خطوط ریز، چین و چروک، همگی می‌توانند بر ظاهر پیری دست‌ها بیافزایند. روش‌های متفاوتی برای جوان‌سازی پوست دست وجود دارد که با مشورت متخصص، روش مناسبی برای هر فرد توصیه می‌شود. از میان روش‌های موجود، تزریق ژل کلاژن‌ساز فیلر بهترین راهکار جوان‌سازی دست به شمار می‌رود. فیلر با بازگرداندن حجم پوست و تحریک تولید کلاژن، نشانه‌های پیری و کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد.

 

علت پیر شدن دست‌ها چیست؟

با افزایش سن، یکی از دغدغه‌ها جوان‌سازی پوست دست است. چراکه پشت دست‌ها می‌تواند به راحتی سن واقعی فرد را فاش کند، حتی اگر پوست صورت و بدن او جوان به نظر برسد. بنابراین با وجود اینکه معمولاً به این ناحیه توجه چندانی نمی‌شود، اما پوست پشت دست‌ها می‌تواند تغییرات ناشی از گذر زمان را به خوبی نمایان کند. با بالا رفتن سن، تغییرات زیر در پوست پشت دست اتفاق می‌افتد:

•    ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ که ظاهر ناخوشایندی به دست‌ها می‌دهند. برای درمان این لکه‌ها از روش‌هایی مانند لیزر کیو سویچ استفاده می‌شود.

•    نازک شدن پوست و نمایان شدن رگ‌های زیر آن

•    از بین رفتن چربی زیرپوستی و ایجاد فرورفتگی میان تاندون‌های پشت دست

 

جوانسازی دست ها با تزریق ژل به چه معناست؟

در رابطه با جوانسازی دست ها با تزریق ژل باید بگوییم تزریق فیلر یا پرکننده‌های پوستی، موادی با بافتی شبیه به ژل هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته پوست، از بین بردن چین و چروک و کاهش وضوح رگ‌ها و تاندون‌ها استفاده می‌شوند. از آنجا که این روش هزینه و عوارض اندکی دارد، سالانه بیش از یک میلیون نفر برای جوان‌سازی پوست از تزریق فیلر استفاده می‌کنند. همچنین این تزریق‌ها برای ازبین بردن خط اخم، خنده و چین و چروک‌های صورت نیز به کار می‌روند.

جوانسازی دست ها با تزریق ژل با پنهان کردن رگ‌ها و تاندون‌های برجسته و از بین بردن چروک‌های پوست، به دست‌ها ظاهری جوان‌تر می‌دهد. این ژل مانند اسید هیالورونیک طبیعی بدن عمل کرده و ظاهری کاملاً طبیعی ایجاد می‌کند. نسبت به تزریق چربی، مزیت این روش این است که نیازی به برداشتن مواد از بخش‌های دیگر بدن ندارد و از کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود. همچنین کبودی و تورم حاصل از آن بسیار سریع برطرف می‌شود.

 

جوانسازی دست ها با فیلر

 

برای جوانسازی دست ها با تزریق ژل، از چه نوع فیلری استفاده می‌شود؟
برای جوانسازی دست ها با تزریق ژل، می‌توان از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک (مثل رستیلن) یا کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده نمود. اسید هیالورونیک ماده‌ای طبیعی است که در پوست وجود دارد و علاوه بر شکل‌دهی به پوست، نقش مهمی در آب‌رسانی و تغذیه آن ایفا می‌کند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به اسید هیالورونیک کمتر انعطاف‌پذیر است و کار کردن با آن دشوارتر است، اما ماندگاری بیشتر و توانایی بالقوه برای تحریک کلاژن‌سازی پوست دست در بلندمدت دارد. به طور کلی هر دو نوع این فیلرها بلافاصله پس از تزریق، ناحیه را پر کرده و به صورت یک لایه نرم مابین پوست و عضلات پشت دست قرار می‌گیرند. در نتیجه فرورفتگی و حالت لاغری پشت دست از بین می‌رود.
جوانسازی دست ها با تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و بدون درد انجام می‌شود. برای ایجاد بی‌حسی موضعی معمولاً از کرم‌های حاوی لیدوکائین و مواد مشابه استفاده می‌شود. کرم روی ناحیه تزریق مالیده شده و پس از حدود نیم ساعت که پوست کاملاً بی‌حس می‌شود، اقدام به تزریق فیلر می‌کنند. در این حالت هیچ‌گونه احساس دردی وجود نخواهد داشت.


فرآیند جوانسازی دست ها با تزریق ژل
برای جوانسازی دست ها با تزریق ژل ابتدا پزشک با دستگاه رگ‌یاب، محل دقیق رگ‌ها را مشخص می‌کند تا احتمال بروز کبودی کاهش یابد. سپس با بی‌حسی موضعی، فاصله بین انگشتان دوم تا چهارم را بی‌حس می‌نماید. در مرحله بعد با سوزن تیز، دو سوراخ کوچک برای عبور کانولا ایجاد شده و از طریق آن‌ها ژل تزریق می‌گردد. پس از تزریق، پزشک دست‌ها را ماساژ می‌دهد تا از پخش یکنواخت ژل مطمئن شود. پس از عمل، محل تزریق‌ها اندکی کبود می‌شود که به سرعت برطرف خواهد شد.

 

رفع پیری دست با فیلر

 

نتایج جوانسازی دست ها با فیلر
بلافاصله پس از جوانسازی دست ها با تزریق ژل می‌توان پر شدن پشت دست را مشاهده کرد. با گذشت زمان، ظاهر فیلر تزریقی طبیعی‌تر می‌شود، هرچند در هفته اول اندکی سفتی وجود خواهد داشت. این حالت به تدریج از بین رفته و پشت دست به حالت عادی برمی‌گردد. فیلرهای اسید هیالورونیک معمولاً تا 1 تا 2 سال پایدارند در حالی‌که فیلرهای کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماندگاری بیشتری دارند. پس از مدتی نیاز به تجدید تزریق فیلر وجود خواهد داشت.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس : 02122791003 09934242902

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

تلفن: 02122791003

آدرس: تهران، اقدسیه، نبش خیابان لنگری، ساختمان اقدسیه، طبقه 5، واحد 2