دکتر مریم شهسواری | در مورد پی آر پی بیشتر بدانید
در مورد پی آر پی بیشتر بدانید

در مورد پی آر پی بیشتر بدانید

در مورد پی آر پی بیشتر بدانید

پی آر پی یک روش درمانی است که با استفاده از آن، خون بیمار را جمع آوری کرده و با بهره گیری از یک دستگاه مخصوص، خون را به چند قسمت تقسیم می‌کنند. در این روش بخشی از خون که حاوی مقدار زیادی پلاکت است جدا می‌شود و به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد. این پلاکت ها حاوی مقدار زیادی فاکتورهای رشد هستند که می‌توانند به بازسازی و جوانسازی بافت های پوست کمک کنند. از این روش برای درمان چین و چروک، افزایش حجم لب، کاهش پف و تیرگی زیر چشم، درمان جای جوش، جای زخم و بهبود کیفیت پوست استفاده می‌شود. در این مقاله سعی داریم شما را به صورت کامل، با روش پی آر پی آشنا کنیم. 

 

 

مزایای استفاده از روش پی آر پی را توضیح بده  

مهمترین مزیتی که استفاده از روش پی آر پی دارد، کاهش ریسک عفونت به دلیل استفاده از خون بیمار است. همچنین باید گفت با بهره گیری از این روش، مواد مصنوعی و شیمیایی به بدن بیمار وارد نخواهد شد. این روش باعث بهبود کیفیت پوست و رفع مشکلات پوستی می‌شود. سریع بودن دوره درمان و ماندگار بودن نتیجه را نیز نباید نادیده گرفت. چنانچه قصد درمان مشکلات پوستی خود را دارید، روش PRP به عنوان یک روش درمانی مطمئن و کم عارضه شناخته می‌شود.  

 

نکاتی که هنگام استفاده از روش پی آر پی باید به آن دقت کرد

برای شروع درمان به روش پی آر پی، ابتدا باید خون بیمار جمع آوری شود. در مرحله بعد با استفاده از دستگاه مخصوص، پلاکت را از خون جدا سازی می‌کنند. در این زمان می‌توان پلاکت ها را به ناحیه مورد نظر تزریق کرد. مهمترین نکته‌ای که در مورد استفاده از این روش باید به آن دقت کرد، بهره گیری از تجربه و تخصص پزشک است. همچنین می‌بایست از کیفیت و تمیز بودن خون بیمار نیز اطمینان حاصل کرد. عدم انجام فعالیت های سنگین و استرس زا پس از انجام روش PRP از اهمیت بالایی برخوردار است. 

پیش بینی های آینده برای توسعه و بهبود روش پی آر پی عبارت است از: 

•    استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر جهت جداسازی پلاکت از خون 

•    استفاده از روش PRP جهت درمان مشکلات پوستی متنوع تر 

•    انجام مطالعات بیشتر برای بررسی اثر بخشی روش PRP  در درمان مشکلات پوستی 

 

افزایش حجم مو 

کاربرد دیگری که روش پی آر پی دارا است، افزایش حجم مو می باشد. در این روش پلاسمای غنی شده توسط پزشک به محل مورد نظر تزریق می‌شود. پلاکت های خون حاوی مقدار زیادی فاکتورهای رشد هستند که با تحریک سلول های بدن، به رشد مو کمک فراوانی می‌کنند. افزایش قابل توجه حجم مو، نتیجه استفاده از روش PRP است. همچنین باید گفت استفاده از این روش باعث افزایش کیفیت مو و جلوگیری از ریزش آن می‌شود. 

 

در چه مواردی نباید از این روش استفاده کرد

در این بخش از مقاله به ذکر موارد منع استفاده از روش PRP می‌پردازیم. 

•    وجود بیماری های خونی مانند هموفیلی، لوسمی و ... در بیمار

•    وجود عفونت در محل تزریق

•    بیماری هایی که باعث کاهش تعداد پلاکت خون می‌شوند. مانند: بیماری های کبدی، کلیوی و حتی برخی از انواع سرطان ها

•    بارداری و شیردهی

•    حساسیت به محلول پلاسما 

 

 

انجام تخصصی روش پی آر پی

 

انجام روش پی آر پی توسط خانم دکتر شهسواری 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، لازم است روش PRP توسط یک پزشک با تجربه و متبحر انجام شود. دکتر مریم شهسواری، سالهاست که در زمینه زیبایی و امور مربوط به آن فعالیت می‌کند. استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته و اصولی در انجام روش های مختلف، مهمترین ویژگی این مرکز زیبایی است. 

در این مقاله سعی کردیم در مورد روش پی آر پی، اطلاعاتی ارائه دهیم. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردی، بسیار سپاسگزاریم.

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس : 02122791003 09934242902

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

تلفن: 02122791003

آدرس: تهران، اقدسیه، نبش خیابان لنگری، ساختمان اقدسیه، طبقه 5، واحد 2