دکتر مریم شهسواری | کوچک کردن غبغب با مزوتراپی
کوچک کردن غبغب با مزوتراپی

کوچک کردن غبغب با مزوتراپی

کوچک کردن غبغب با مزوتراپی

اگر به دنبال روشی برای کاهش غبغب بدون عمل جراحی و درد هستید، راهکاری به نام کوچک کردن غبغب با مزوتراپی وجود دارد که می‌تواند موثر باشد. داشتن خط فک و گردنی صاف و متناسب، همیشه ظاهری جوان و زیبا به شما می‌دهد.

ذخیره چربی در ناحیه زیر گردن که به آن غبغب می‌گویند، می‌تواند باعث نمایان شدن چاقی شما شود.

افزایش سن، وزن و عوامل ژنتیک از دلایل اصلی شکل‌گیری غبغب هستند که گاهی با کاهش اعتماد به نفس به دلیل تاثیر منفی بر زیبایی صورت همراه است. در ادامه با ما همراه باشید تا مزوتراپی غبغب را برای شما توضیح دهیم.

 

غبغب چیست؟

در رابطه با کوچک کردن غبغب با مزوتراپی لازم است بدانید، غبغب به ناحیه‌ای در زیر چانه و محل تلاقی چانه و گردن گفته می‌شود. غبغب در اثر جمع شدن چربی اضافی و شل شدن پوست به صورت برجستگی یا افتادگی عضلات و پوست گردن و صورت زیر چانه ایجاد می‌شود.

در اصطلاح پزشکی، غبغب به انباشته شدن چربی در ناحیه آرواره و چانه اطلاق می‌شود که شکل و فرم چانه را به صورت زشتی عوض می‌کند.

زاویه بین گردن و صورت در حالت طبیعی و در سن جوانی 118 درجه است که به مرور زمان با افزایش سن و کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست، این زاویه افزایش یافته وموجب جمع شدن چربی در ناحیه غبغب می‌شود.

 

علل ایجاد غبغب چیست؟

علل ایجاد غبغب می تواند متنوع باشد:

عوامل ژنتیکی و ساختار آناتومیک صورت: برخی افراد به دلیل ساختار استخوانی و عضلانی صورتشان، استعداد ژنتیکی بیشتری برای ایجاد غبغب دارند.

افزایش وزن و چاقی: افزایش ذخایر چربی و اضافه وزن می تواند منجر به تجمع چربی در ناحیه زیر چانه شده و غبغب ایجاد کند.

ضعف عضلات گردن و صورت: عدم تقویت عضلات این نواحی با گذشت زمان باعث شل شدن پوست و ایجاد غبغب می‌شود.

کاهش کشسانی پوست: در رابطه با کوچک کردن غبغب با مزوتراپی لازم است بدانید، با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست کمتر شده و زمینه‌ساز ایجاد غبغب است.

عادات نادرست: مثلاً گرفتن مداوم چانه به سمت پایین هنگام کار با گوشی یا لپ تاپ

بیماری‌های خاص: برخی بیماری‌ها مانند هیپوتیروئیدیSM می‌توانند غبغب ایجاد کنند.

این عوامل می‌توانند به تنهایی یا توام با هم باعث غبغب شوند.

 

مزوتراپی غبغب به چه معناست؟

یکی از روش‌های غیرتهاجمی و بدون خطر برای درمان غبغب، کوچک کردن غبغب با مزوتراپی است. در این روش پزشک با استفاده از ترکیبات خاصی به نام کوکتل مزوتراپی، نقاط مناسبی را در عمق دقیق غبغب مشخص کرده و با سوزن‌های بسیار ظریف به طور سرپایی، بدون درد و در زمان کوتاه تزریق را انجام می‌دهد.

هنگام کوچک کردن غبغب با مزوتراپی این مواد به طور مستقیم وارد سلول‌های چربی شده و باعث ایجاد لیپولیز (آب شدن چربی) می‌شوند. پس از تزریق، چربی‌ها طی دو هفته شروع به آب شدن کرده و از طریق سیستم لنفاوی جذب می‌شوند.

بهترین نتایج طی ۶ هفته به دست می‌آید و این روش به دلیل تزریق مستقیم دارو در محل هدف، اثربخشی بالایی دارد. هیچ‌گونه عارضه یا واکنش آلرژیکی گزارش نشده است.

 

از بین بردن غبغب

 

معمولاً به ۴ تا ۶ جلسه کوچک کردن غبغب با مزوتراپی نیاز است و تغییرات غبغب پس از مدت کوتاهی مشاهده می‌شود. دوره نقاهت سختی ندارد و فرد می‌تواند روز بعد به روال عادی بازگردد. بنابراین این روشی مؤثر و آسان برای درمان غبغب محسوب می‌شود.

کوچک کردن غبغب با مزوتراپی را باید حتماً نزد پزشک متخصص و باتجربه و در کلینیک مجهز انجام داد، زیرا به دلیل نزدیکی به دستگاه تنفسی، امکان بروز عوارض وجود دارد.

در این روش برای کوچک کردن غبغب با مزوتراپی از سوزن‌های ریزی به لایه‌های میانی پوست تزریق می‌شود تا مواد به لایه‌های زیرین برسند و تحرک در کلاژن‌ها ایجاد کنند.

 

افراد مناسب برای کوچک کردن غبغب با مزوتراپی:

•    افرادی که پوست اضافی زیادی ندارند

•    افراد سالم از نظر عمومی

•    افراد غیرسیگاری

•    افراد با شاخص توده بدنی زیر 30

شاید برای شما سوال باشد که آیا کوچک کردن غبغب با مزوتراپی دردناک است؟ در پاسخ باید بگوییم که سوزن‌های تزریق خیلی ریز بوده و به سختی احساس می‌شوند. همچنین قبل از تزریق، کرم بیهوشی موضعی روی غبغب اعمال می‌شود تا ناراحتی به حداقل برسد.

 

ماندگاری نتایج کوچک کردن غبغب با مزوتراپی چقدر است؟

ماندگاری نتایج کوچک کردن غبغب با مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به نحوه تزریق و برند محلول مصرفی اشاره کرد.

اگر پزشک از محلول‌های برند معتبر و باکیفیت استفاده کند، مدت زمان ماندگاری نتایج معمولاً بین 6 تا 12 ماه خواهد بود. البته تحت برخی شرایط، این روش می‌تواند نتایج دائمی نیز داشته باشد.

بنابراین مشورت با پزشک قبل از انجام کوچک کردن غبغب با مزوتراپی و انتخاب محلول مناسب، می‌تواند در ماندگاری نتایج کمک‌کننده باشد.

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس : 02122791003 09934242902

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

تلفن: 02122791003

آدرس: تهران، اقدسیه، نبش خیابان لنگری، ساختمان اقدسیه، طبقه 5، واحد 2